Näyttelyharjoitukset

Näyttelyharjoitukset pidetään talvikaudella seuran hallilla sunnuntaisin mahdollisuuksien mukaan. Pakkasrajana harjoituksille on -10 astetta.
Kesäkaudella harjoitukset pidetään torstaisin Ahlströmin kentällä Karhulassa klo 18.
Hallikaudella osallistumismaksut ovat jäsenille 5€ / kerta ja ei-jäsenille 10€ / kerta. Ulkokaudella harjoitukset ovat jäsenille ilmaisia ja ei-jäsenien hinta on 5€ / kerta.
Ennakkoilmoittautumiset osoitteeseen:  nayttely.kks @ gmail.com
Harrastajilla on mahdollisuus hankkia viiden kerran passi hintana 50/25€, johon sisältyy ilmainen 6. harjoituskerta.

Mia

Ohjeita tulijalle

Ota mukaan koirallesi sopiva näyttelyhihna, makupaloja ja vesikuppi. Näyttelyharjoitukset on tarkoitettu kaiken ikäisille ja rotuisille koirille ja ohjaajille.
Harjoituksissa opetetaan näyttely käyttäytymistä erilaisissa näyttelytilanteissa. Koiranhan tulee osata näyttelyissä liikkua kauniisti, antaa vieraan ihmisen katsoa hampaat ja koskea koko muuhun kehoon. Pienten koirien tulee osata seisoa pöydällä. Näiden lisäksi vielä koiran tulee osata liikkua ryhmässä muiden koirien kanssa, antaa mahdollisesti mitata säkäkorkeus ja tarkastaa tunnistusmerkintä.
Otathan harjoituksiin mukaan mahdollisen näyttelyhihnan ja kaulaimen ja PALJON herkullisia namipaloja. Jos et tiedä millaisen näyttelyhihnan ja kaulaimen juuri sinun koirasi tarvitsee, niin keskustellaan asiasta harjoituksissa.
Jos ketään ei ole ilmaantunut harjoituksiin 15 min yli sovitun ajan on ohjaajalla lupa poistua kentältä. Pyrithän siis olemaan ajoissa kentällä.

Toimiva opettelutapa

Jos olette huomanneet koirallanne toimivan opettelutavan muistakaa kertoa se seuraavalla kerralla toiselle kouluttajalle, niin saadaan jatkuvuutta ja koira nopeasti omaksumaan uusia asioita. Muistakaa kuitenkin, että ei ole yhtä ainoaa tapaa kouluttaa koiria ja vaihtoehtoja kannattaa kuitenkin aina ensin kokeilla ennen niiden tyrmäämistä